Tuesday 17 December 2013

hurmmm....... seramnya #17

Hai korang semua…. Sehat tak? Lama aku tak update blog aku ni, hrmmm… korang rindu aku tak? Sudah semetinya, tak kan? Maklum la siapa la diri ku ini :’(. *tak payah nak sedih sangat la faried hahaha…* sory la korang aku tak update blog aku lama sangat… maaf tau. Aku bukan sengaja tak nak update Cuma aku macam malas  nak update oleh disebabkn sebuk disiang hari, sekarang kan aku dah practical. Tapi yang tak bestnya apa, aku practical kat kolej aku sendiri, hurmmmm sadis betul hidup aku.

Lagi satu sebab aku tak update blog ni oleh kerana aku telah mengalami kemalangan atau bak kata orang putih accident tapi Alhamdulillah aku tak apa-apa. Walaupun kereta yang aku naik terbalik. Dengan kuasa Allah aku tak apa Cuma lebam-lebam je. Korang nak tau tak? Masa accident tu, aku dok belakang ,tengah syok-syok pandang luar tingkap sambil bayang kan si dia(my sweet heart) *mcam nak tunjuk ada buah hati nampak*. Tiba-tiba…… aku rasa kereta tu macam goyang semacam, terus aku pandang depan, tengok-tngok kereta ni dah nak tuju ke divider tengah tak sempat aku cakap apa-apa tayar depan kereta terus naik divider tu apa lagi kereta terbalik la… masa kereta tu terbalik aku sedar lagi, tapi lepas kepala aku terhantuk kat bumbung, aku black out, aku tak ingat apa-apa sedar-sedar je aku dah mencari pintu. Nasib baik semua ok Cuma lebam-lebam je…

Tapi part yang paling best masa nak keluar, tak ada sapa yang tolong padahal kereta yang lalu situ banyak je, kata orang Malaysia ni peramah & suka tolong-menolong tang mananya orang Malaysia macam tu, yang ada pun cuma kereta slow bukannya nak tolong tapi just nak tengok je buat apa bikin jem je… nasib baik la aku tak apa-apa. 3 minit kemudian, ada orang tolong tapi yang best nya orang tu terperanjat, sebab kiteorang tak apa-apa, tapi kalau korang tengok kereta yang aku naik mesti korang akan berfikir ‘koman-koman pun patah tangan or kaki’ bak kata kawan aku. Aku ingat lagi masa orang tu nak tolong kiteorng, dengan nada yang cemas ni dia tanya ‘ sapa dalam kereta tu? Ok ka? Mana orangnya?’ dalam hati aku masa orng tu tanya nak je aku cakap buta ker, nasib baik la aku waras lagi. Tapi agak geli hati la, sebab lepas keluar kereta tu kawan aku siap jaga trafik padahal baru accident tu. 


INI LAH KERETA YANG AKU NAIK.......



P/S; Tapi kemalangan ni merupakan kemalangan yang sangat menakut kan aku sampai aku masih agak fobia kalau kereta aku naik tu laju. Now, walaupun aku duduk belakang aku pakai seat belt, seram kalau tak pakai.  Sebab apa aku cerita pasal kemalangan aku ni? Sebab aku nak cakap umur aku panjang lagi dan Allah bagi perluang kedua aku untuk berubah. Tapi memang fikir balik memang hebat sungguh kuasa Allah. Walaupun luar boleh dikata kan hancur tapi orang yang didalam nya elok lagi ” kun fayakun- jadilah maka jadilah”. Harap-harap perkara ini  tak jadi lagi dah seram kot.


emil: fred.faried@gmail.com
twitter: fred
facebook : muhammad faried

No comments:

Post a Comment